Sākumlapa > Tēmas > Personas
Aleksandrs Antoņenko

Aleksandrs Antoņenko

Aleksandrs Antoņenko (1975. g. 26. jūlijā Rīgā, Latvijas PSR) – operdziedātājs (tenors). 

1988. gadā Aleksandrs Antoņenko absolvējis Jāzepa Mediņa Mūzikas skolas Vokālo nodaļu, mācoties izcilās vokālās pedagoģes Margaritas Gruzdevas klasē. Pēc tam viņš studējis Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, Arvīda Lustes klasē.

Kopš 1997. gada Aleksandrs Antoņenko sāka dziedāt Latvijas Nacionālās operas korī, taču jau nākamajā, 1998. gadā notikusi veiksmīga jaunā operdziedātāja debija, izpildot Oberto partiju Georga Frīdriha Hendeļa operā “Alčīna”. Pēc tās sekoja Dona Otavio, Ļenska, Rūdolfa, Alfrēda operu partijas.

Kopš 2004. gada sākās Latvijas tenora karjera citās pasaules valstīs. Viņš tika ielūgts piedalīties prestižo Eiropas operas teātru izrādēs. 2009. gadā operdziedātājs A. Antoņenko debitēja Ņujorkas Metropoles operā (Metropolitan Opera), kur kopā ar amerikāņu operdziedātāju Renē Flemingu (soprāns) dziedāja Antonīna Dvoržāka operā “Nāra”.

Zalcburgas klasiskās mūzikas festivālā Austrijā, pēc diriģenta Rikardo Muti ielūguma Aleksandrs Antoņenko pirmoreiz uzstājās titullomā Džuzepes Verdi operā “Otello”. 2011. gadā slavenajā Milānas operas un baleta teātrī “La Scala” viņš izpildījis Mario Kavaradosi partiju Džakomo Pučīni operā “Toska”. Latvijas operdziedātājs ar lieliem panākumiem uzstājas uz operas teātru skatuvēm Igaunijā, Polijā, Vācijā, Austrijā, Lielbritānijā, Norvēģijā, Zviedrijā, Izraēlā u.c.

Tenors Aleksandrs Antoņenko izpilda vissarežģītākās operu repertuāra partijas. Operdziedātājam piemīt spēcīga balss ar plašu diapazonu, daiļskanīgu un siltu tembru. Viņa dramatiskajai mākslai ir raksturīgs spilgts un izteiksmīgs artistiskais temperaments.

Nozīmīgākās operdziedātāja partijas:

Hozē (Ž. Bizē operā “Karmena”);

Mario Kavaradosi (Dž. Pučīni operā “Toska”);

Rūdolfs (Dž. Pučīni operā “Bohēma”);

Ēriks (R. Vāgnera operā “Klīstošais holandietis”);

Germans (P. Čaikovska operā “Pīķa dāma”);

Ļenskis (P. Čaikovska operā “Jevgeņijs Oņegins”);

Sergejs (D. Šostakoviča operā “Mcenskas apriņķa lēdija Makbeta”);

Viltusdmitrijs (M. Musorgska operā “Boriss Godunovs”) u.c. 

Operdziedātāja A. Antoņenko repertuārā ir arī tenora partijas lielformāta vokālos skaņdarbos, tādos kā Dž. Verdi “Rekviēms”; L. Bēthovena “Missa Solemnis” un 9. simfonija; F. Mendelsona-Bartoldi oratorija “Elija”.

Ieraksti:

Soloalbums (kopīgi ar Andri Nelsonu, 2005. g.). 

Apbalvojumi: 

2002. gadā – profesora Paula Saksa prēmijas laureāts; 

2003. gadā – Latvijas “Lielās mūzikas balvas” laureāts - “par izcilu partiju izpildi operās “Klīstošais holandietis”, “Karmena”, “Bohēma”, “Aleko” un Dž. Verdi “Rekviēma” izpildi.” 

2004. gadā – Starptautiskās prēmijas “Aldaris” laureāts.

Marina Mihaileca

Informācijas avots: 

Антоненко, Александр. Другой „Борис Годунов”. – „ Вести сегодня”, Nr. 67, 06.05. 2011., 10. lpp. 

Наталья Лебедева. «В Сигулду не приеду...»

Ilustrācijas tēmai